Pro média

Lidé čím dál raději posílají dárcovské SMS za 60 a 90 korun

Už více než rok mohou využívat neziskové organizace dárcovské SMS ve vyšších cenových hladinách a nabízet dárcům, aby si nastavili trvalou DMS a 30, 60 a 90 korun poslali na prospěšný projekt měsíc co měsíc. „Z ankety, kterou v únoru 2018 připravilo Fórum dárců, vyplývá, že neziskové organizace vidí ze strany dárců výrazný zájem o dárcovské SMS za šedesát a devadesát korun," říká výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová.

 

Pro neziskové organizace jsou v rámci online dárcovství stále velmi důležité dárcovské SMS. Veřejnost si uvědomuje, že DMSku může mít jen prověřená organizace, a proto se nebojí od loňského března posílat dárcovské textové zprávy i ve vyšších cenových hladinách, šedesátikorunové a devadesátikorunové.

 

„Ačkoliv DMS chodí o něco méně, výnos pro neziskovky se v roce 2017 proti roku 2016 zvýšil o 8 procent. Je to tím, že se dárci přiklánějí k dárcovským textovkám za 60 a 90 korun," vysvětluje výkonná ředitelka Fóra dárců Klára Šplíchalová. Od dubna do prosince 2016 přišlo v charitativních SMS zprávách neziskovým organizacím 29 081 230 korun, ve stejném období v loňském roce to bylo  30 926 762 korun.

 

Neziskové organizace potvrzují, že nastavení tří cenových hladin bylo dobrým krokem.  "Pokud mohu srovnat kampaně na DMS z roku 2016 a 2017, pak potvrzuji, že zpráv přišlo zhruba stejně, ale výtěžek byl trojnásobný," uvedla například Irena Fodorová z Nadace Jedličkova ústavu.

 

Mezi úspěšné pořady, v nichž mohli diváci České televize posílat dárcovské SMS patřila březnová benefiční akce Pomozte dětem (DMS KURE), která změny v dárcovských SMS loni odstartovala. Diváci poslali 32 tisíc dárcovských SMS za 1,8 milionu korun. „Ačkoliv proti benefici z roku 2016 jsme zaregistrovali pokles počtu DMS o 39 %, přesto Nadaci rozvoje občanské společnosti loňská akce vynesla o 16 procent více," ukazuje změny Šplíchalová.

 

Úspěšná byla i listopadová benefice Hvězdy tančí pro Paraple (DMS PARAPLE). Ačkoliv diváci poslali proti roku 2016 o zhruba 94 tisíc DMS méně, Paraple ve finále získalo o téměř 28 % vyšší výnos (2017:    58,8 tis. dárcovských SMS / 3 132 tis. Kč; 2016: 152,4 tis. dárcovských SMS / 4 345 tis. Kč)

 

Skvěle si vedly také loňské Adventní koncerty. Dárcovských zpráv přišlo sice o 32,6 % méně, ale nárůst peněz ve prospěch neziskových organizací byl o necelý milion pro každou ze čtyř podpořených. „Na těchto příkladech je dobře vidět, že lidé skutečně raději rovnou pošlou 60 nebo 90 korun, než aby natřikrát posílali třicetikorunovou zprávu," ukazuje Šplíchalová.

 

Pořad s DMS podporou odvysílala loni v prosinci také televize Prima. A galakoncert Kapky naděje byl veleúspěšný. Dárcovských SMS přišlo o téměř 2 tisíce více, což znamenalo pro neziskovou organizaci vyšší výnos o 1 356 tisíc korun oproti galakoncertu z roku 2016.

 

 

Fórum dárců je jediný celorepublikový spolek zastřešující dárce v České republice. Na budování a rozvoji prostředí pro dárcovství pracuje Fórum dárců úspěšně již více než 20 let, od roku 1997. Při Fóru dárců se vyprofilovala Asociace nadací, Asociace nadačních fondů a Asociace firemních nadací a fondů, které sdružují šest desítek členů.

 

Fórum dárců přispívá k formování dárcovského prostředí mnoha zásadními projekty:

Informace k Dárcovské SMS najdete na Darcovskasms.cz

Více informací k individuálnímu dárcovství najdete na Darujspravne.cz

Žebříčky nadací a nadačních fondů najdete na Donorsforum.cz

Všechny vítěze Cen Fóra dárců poznáte na Cenyforadarcu.cz

A fakt, že dárcovství může být zážitek na celý život, zjistíte na Dendarcu.cz.

 


59,50 kB