O projektu Dárcovská SMS

Inovace 2017 v dárcovských SMS
Pošlete 30, ale také 60 nebo 90 Kč. Jednorázově či trvale
Darovat nebylo nikdy jednodušší

 

  • Dárcovské SMS se po 13 letech mění. Nově je mohou dárci posílat neziskovým organizacím dle svého výběru v hodnotě 30, 60 nebo 90 Kč.
  • Lidé navíc mohou poslat takzvanou trvalou dárcovskou SMS. Opět buď za 30, 60 nebo 90 Kč. Stačí jedno jediné zadání a jejich dar obdrží nezisková organizace pravidelně každý měsíc.
  • Za 13 let od spuštění unikátního českého projektu poslali lidé prostřednictvím DMS více než 19 milionů zpráv a darovali tak téměř 530 milionů korun.

 

Společný projekt Fóra dárců a Asociace poskytovatelů mobilních sítí (APMS), která sdružuje O2, T-Mobile a Vodafone, po třinácti letech od svého vzniku přichází 21. března 2017 v nové podobě, která umožní drobným dárcům posílat dárcovské SMS neboli DMSky ve více cenových hladinách. Kromě klasických 30 Kč, také DMS šedesátikorunové a devadesátikorunové. Unikátní a ryze český projekt mobilního on-line dárcovství tak vstupuje do nové etapy.

Dárce může svoji trvalou podporu kdykoliv dle svého uvážení bezplatně odvolat zasláním SMS ve tvaru STOP HESLO na 87 777

 

Můžete si být jistí, že:

  • dárcovské SMS mají jen prověřené neziskové organizace, které mají veřejnou sbírku. V současné době je jich více než 300,
  • Z každé částky přijde neziskové organizaci 29, 59 nebo 89 Kč. Mobilní operátoři si neponechávají žádný poplatek. Koruna z každé DMS jde na provozní náklady a rozvoj projektu, který spravuje Fórum dárců, střešní organizace, která od roku 1997 rozvíjí dárcovství a filantropii v Česku,
  • neziskové organizace mají peníze na účtu do tří pracovních dní, co dary z SMS zpráv převedou operátoři na provozní účet DMS, který spravuje Fórum dárců.

Rekordy:

  1. Nejúspěšnějším projektem v historii DMS je dárcovská textovka pro projekt NROS Pomozte dětem! Od roku 2004 poslali dárci na toto heslo více než 2,5 milionu dárcovských SMS, to je téměř 70 milionů Kč, což pro zajímavost dělá 13,3 % všech zaslaných DMS.
  2. Nejúspěšnějším projektem za posledních 5 let je dárcovská SMS pro projekt Světluška (Nadační fond Českého rozhlasu) Během let 2012 až 2016 obdržela více než 1,16 milionu DMS, tj. více než 33 milionů Kč. Pro Světlušku byl nejúspěšnější rok 2016, kdy získala téměř 350 tisíc zpráv. 
  3. Nejúspěšnější „DMS" televizní akcí za posledních 5 let byl pořad Star Dance pro Paraple v listopadu 2015. Diváci poslali pro Paraple během pořadu téměř 160 tisíc textovek..

Od katastrof k podpoře témat

Ještě před pěti lety se mobilní sítě prohýbaly pod náporem DMS vždy, když světem otřásla nějaká katastrofa. Češi se ukázali jako velmi solidární. V posledních pěti letech se však ukazuje, že si fanoušci dárcovských SMS již cíleně vybírají dobročinná témata, která chtějí podpořit a roste také dlouhodobá podpora zvolených témat.

Nejvíce lidé podporují projekty pro lidi se zdravotním postižením a nemocným, následuje pomoc dětem a mladým lidem, sociálně znevýhodněným a roste oblíbenost dárcovských SMS na vzdělávání a výzkum.